- Having a summer skin -

Monday, December 18, 2006

Rood-blauw

Het is een kunst, uw hoofd leegmaken.
En ondanks dat toch niet leeghoofdig zijn, zo bewijst hetvolgende.
Binnengekomen in de piso. Piso was koud. Weeral eens. Tussen de tanden door een vloek aan het adres van de huisbazin, die hopen geld vraagt voor kamer, gas electriciteit water en wat nog meer, maar ondanks dat toch niets doet om haar en ons appartement in orde te houden. Was het niet dat ik hier maar voor 5 maanden ben, ik was al lang veranderd. Geleende koersfiets (partner in nood) in de gang gezet. Gezien da er een bakske in de gang hing. Aldus ontdekt dat er centrale verwarming was. En dat die verwarming eigenlijk al heeltijd werkt, alleen dat niemand wist dat er centrale verwarming was. En dat ik blij als een klein kind door de piso huppelde. Op de deuren ging kloppen wijl 'wii, wii, calefacción!' uitroepend. Tot men me zei dat ik die weer moest afleggen daar de huisbazin dat moet aan komen zetten. Wat is dat nu eigenlijk voor een scheve redenering. Omdat dat anders veel geld kost, zeggen ze. Ik versta de link niet. En ik versta niet hoe centrale verwarmingen werken buiten dat er een centraal bakske is dat je moet aanzetten. En hoe zit dat met waterverversingen enzo?
Leve de verwarming, leve ik. Boe aan de huisbazin.
Ik ga vannacht toch lekker de knop gaan aanzetten. Per ongeluk ofzo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home