- Having a summer skin -

Wednesday, December 13, 2006

Queridas Reyes Magos...

Ik moet een brief schrijven. In het Spaans, voor de Spaanse les. Een brief naar de Reyes Magos, oftewel Baltazar, Melchior en Gaspar. 6 januari is hier immers groot feest. Dan gaat men gaan zingen en dan zet men ook gewoon zijn schoentje, en is dat de volgende dag gevuld met cadeau´s en snoep. Sinterklaas, maar anders dus.
Sinterklaas, dat kennen ze hier immers niet. Maar men krijgt wel dubbel cadeautjes. Tot nieuwe computers toe. Een keertje met Papa Noel, en een ander keertje met driekoningen..
Maar een brief dus. En ik zou niet weten wat origineels gevraagd. Ik wil vooral een goede thesis, rust in plaats van stress, een beetje minder winterdip (het is hier koud!!) en en een goed en mooi lief. En vooral dat laatste, eigenlijk...
Binnen tien daagjes even naar huis om daar 12 druiven te eten bij de klokslagen op oudejaarsavond. En rood ondergoed aandoen dan. Want naar het schijnt brengt dat hier geluk. Queridas Reyes Magos: laat mijn vliegtuig niet neerstorten, laat het sneeuwen in België, laat me de bink van mijn leven tegenkomen en voorzie mij van een vloeiend Spaanse tongval. Ik dank jullie...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Succes met de 12 druiven op tijd naar binnen te spelen, want daar heb ik het na 3 jaar nog altijd moeilijk mee. Groeten uit Asturias.

3:12 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar volgens mij moet het 'Queridos' zijn, want los Reyes Magos zijn mannelijk (dacht ik toch).

5:05 PM

 
Blogger K. said...

Hoeps, dat begint al goed. Natuurlijk wist ik dat wel... het is zoals als ik praat> steeds verkeerde otjes en atjes en werkwoordsvormen en dan heeltijd denken dat ik weeral eens mis was

5:11 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Mucha suerte...

7:19 PM

 
Blogger pierre du coin said...

muchos fiestas grandes en un hombre bien formado e intelligento e mucho sympathico e un poco macho.

10:32 PM

 
Anonymous Anonymous said...

die druiven zijn fantastisch als ze in 1 keer in je mond zitten. lllllekker

10:04 AM

 

Post a Comment

<< Home