- Having a summer skin -

Saturday, October 14, 2006

Vanonder de palmbomen...

Eindelijk nog eens tijd èn een internetverbinding om iets van mij te laten weten. Internet weliswaar vanuit een parkje onder een boom, meegenietend van een of ander onbeveiligd netwerk. Tijd ook, omdat dit weekend al mijn spaanse appartementgenoten huiswaarts getrokken zijn en ik helemaal geen plannen heb voor vanavond - of moet uitslapen wegens het niet goed kunnen aanpassen aan de spaanse mentaliteit van 10 uur 's avonds te eten, 1 uur 's avonds te vertrekken om uit te gaan - ten vroegste om 6 uur te gaan slapen.
Spanje tot nu toe laat vele indrukken na: sommige ten goede, sommige negatiever. Na een hectisch en hoogst stresserend begin (geen kamer vinden - probs op unief - uiteindelijk slechts les blijken te hebben via e-learning en niet op een andere manier, met alle problemen vandien: geen medestudenten, ongelooflijk veel tijd èn het moeten zien op te lossen ook al heb ik helegans geen studiehouding of de discipline om uit mezelf mij achter mn boeken te zetten) probeer ik ook de vele goede kanten te zien van mijn erasmusavontuur. Mijn Spaans gaat erop vooruit, ik ontmoet nieuwe mensen, onverwachte ontmoetingen en uitnodigingen, prachtige stukjes natuur en schitterend weer (slechts twee uren regen in al die tijd dat ik hier ben).
Blij zijn als ik na lang zoeken uiteindelijk een tweedehands fiets kan kopen. Boos en bedroefd zijn als die na twee dagen al gestolen blijkt.
Erasmus is leren leven met ups en downs. Erasmus is jezelf leren kennen en inzien dat dat niet altijd zo positief is als je dacht. Omgekeerd ook inzien dat je heel wat goede kanten heb die je nog niet van jezelf wist. Erasmus is leren om te vallen en daarna ook weer op te staan. Erasmus is leren omgaan met je onbewuste angsten. Erasmus is je grenzen leren kennen en die proberen te verleggen.
Ik hoor jullie nog, soon...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

veel plezier ginds!

11:54 PM

 
Blogger Hans said...

dit wordt fijn om volgen.
een vriendin v mij zit nu op erasmus in sevilla. klinkt alsof het daar in de buurt ligt

2:52 PM

 
Blogger pierre du coin said...

Hé hang on there. Die eerste weken is het sowieso altijd aanpassen denk ik. Hopelijk vind je snel je draai.
hasta la vista en vamos ala playa en zo'n dingen...

8:48 AM

 
Blogger yab said...

Goh, en nu heb ik weer zo'n spijt dat ik nooit op Erasmus geweest ben. Zo'n ervaring dat kan een mens toch alleen maar rijker maken?

10:58 AM

 

Post a Comment

<< Home