- Having a summer skin -

Tuesday, September 19, 2006

I spy with my little eyes...

Het valt mij echt op dat er in de straten van Deinze dan al wel veel borden voor een 'Leefbaar' (what's in a word) Vlaanderen' staan, maar dat die nooit voorzien zijn van gezichten of namen. Omdat men niet zeker is of Deinze wel klaar is voor een dergelijke verzuurde partij? (Het is per slot van rekening de eerste maal dat het VB opkomt in Deinze). Of omdat erop wordt gehoopt dat men bij gebrek aan interesse voor die partij gewoon niet kijkt wie er op die partijlijst staat? Wachten tot in het kieshokje dan maar? ....Vind ik maar laf.

8 Comments:

Blogger ishku said...

Maandag kwam er een Vlaams Belanger zijn affiches binnensteken. Eén of andere dokter of tantiest, ik weede't nie meer.

Maar ik vond hem triestig. Ik zou mij schamen in zijn plekke. Zeker als ge zijn teksten zou lezen.

"Weet u niet voor wie u stemmen moet, zet uw bolletje toch maar naast mijn naam."

Maar dan beter gefraseerd :)
Anyway. Ik vond hem rather silly really.

9:34 PM

 
Anonymous Anonymous said...

het toenmalige vlaams blok is wel nog opgekomen in deinze. (ik denk 12 jaar geleden)
6 jaar geleden kregen ze echter geen lijst vol.
voor de provincie lagen hun cijfers toen in het arrondissement deinze echter toch redelijk hoog :S
wat wil je. in een stad waar zelf de burgemeester het al heeft over de "invasie van vreemdelingen in het oude centrum". bon. genoeg andere bekwame mensen. en die komen uiteindelijk allicht tot een nog beter leefbaar Vlaanderen...

10:05 PM

 
Blogger MOLADY said...

ze zijn gewoon heeeeeeeel bescheiden!

8:20 PM

 
Blogger Valerie said...

Of gewoon te lelijk voor op een affiche?

1:51 PM

 
Anonymous Anonymous said...

"Brugse fierheid, Vlaamse trots!" Tja, daar lok je wel kiezers mee.. (not!) Volgens die bepaalde partij is Brugge het Chicago van West-Vlaanderen, of zal het zo worden, als er niet 'ingegrepen' wordt...

12:53 PM

 
Blogger pierre du coin said...

In Oudenaarde valt het mij op dat ook heel weinig mensen affiches van het VB voor hun raam durven hangen. In Aalst is er al veel minder schuldgevoel en zie je ene affiche naast de andere voor het VB. *diepe zucht*. SOms wil de "Kristien Hemmerechts" in mij nog naar boven komen en ze overal gaan aftrekken en afscheuren, maar what's the point?

9:06 AM

 
Blogger Valerie said...

Doe aub geen Hemmerechts, dat is niet beschaafd en wij zijn allen beschaafde mensen!

1:33 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Ik heb de voorbije weken ontdekt dat in en rond Deinze er grote (?) creativiteit op de affiches te bespeuren viel. 'Politiekers in judopak. Of iemand die niet op de bank wou zitten maar wel een doelpunt wou scoren. Zelfs drie musketiers doken ergens op.'

3:42 PM

 

Post a Comment

<< Home