- Having a summer skin -

Thursday, August 10, 2006

Back

Dober Dan aan u allen. Terug uit Slovenië, en hell wat een mooi land en wat een fantastische reis. Mocht de zin mij niet ontbreken zou ik u allen een relaas geven die jullie direct een oneway-ticketje richting Slovenië zou doen aanschaffen. Maar wegens een nog steeds grote vakantiestemming laat ik jullie het associatiewerk doen…

Veel geluk bij ongelukken, onverwachte ontmoetingen, Triglavski Narodni Park, regen, sneeuwstorm, berghut, boven 2200 m, meren, karst, geen douches, bootjes, slechts 1 pull, rugzak van 9 kilo, ingelopen schoenen, stinkende kousen, watervallen, blijnen, klimmen, dalen, jeugdhostels, geen stromend water, geen douches, Engels, vriendschap, dober dan, fascinerende vergezichten, Adam, mist en wolken, goulash, spaghetti Bolognaise, Belgen, mooie Polen, barbecuende Slovenen, Lasjko en Union, shnapps, verdwaald, meren, Bled, Bohinj Jezero, hitchhiking, vuile boekskes, boottocht, zweet, frisse lucht, vriendschap, uitgewaaid, koud water, beetje gebruind, gespierd, gezond, rust, stilte en mensen tegenkomen die je al zes jaren niet meer zag.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Izreči dobrodošlico, Katharina.
Dus ge weet het, de fles drank staat koud, de uren zijn vrij. Tell me all about it :-)

Na Zvidenje
M.T.

3:13 PM

 
Blogger pierre du coin said...

Vrije associatie à la Pierre du Coin:
Toen we uit de luchthaven van Slovenië kwamen was ik al meteen verdwaald. Ik wou een frisse neus en volgde ondanks de sneeuwstorm meteen enkele mooie, gespierde polen die geen Engels spraken. In alle stilte belandden we uiteindelijk bij barbequende Slovenen die naast enkele stinkende kousen ook 9 kg gemarineerde ribbekes meezeulden in hun rugzak die naar zweet rook. Het geheel werd overgoten door royale porties schnapps en voor de prijs moest je het ook niet laten: slechts 1 pull. Als toetje nog een overheerlijk dessertbuffet met Lasjko en Union, karst en Hohinj Jezero. Njammie. Er was geen stromend water dus hebben we afwas maar tussen de vuile boekskes in het Triglavski Narodi Park gedumpt.

't was inderdaad precies wel leuk geweest!

1:20 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Welcome back!

Hihi pierre, ik ben eens benieuwd of er nog enige bevestiging zal komen van de correctheid van jouw associatiegiswerk :-)

11:27 PM

 
Blogger freaq said...

@Qahwa: welkom terug!

@Pierre: kluchtvrak :-)

11:45 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Welkom terug!

11:43 PM

 
Blogger Pierre Vis said...

Aha, vi ste bili v Sloveniji. Zelo lepo! ;-)
(ja, ik heb dus Slavistiek gestudeerd)

5:56 PM

 

Post a Comment

<< Home