- Having a summer skin -

Thursday, July 06, 2006

Dings van vroeger

Nu dat lilith het heeft over dingen die wij vroeger allemaal wouden en na veel gezaag eindelijk kregen... en na een week al démodé waren:
In mijnen tijd waren dat:
- Zo van die gigantische haarspelden met van die gelukspoppetjes op. Enkel te verkrijgen in de wereldwinkel of whatever.
Ik kreeg dat niet.
- Gigantische bossen tuten aan een koordje, om dat om uw nek doen en natuurlijk te kunnen stoefen met hoeveel je er had. Later uitgebreid met gigatuten en papflessen. In fluokleuren.
Ik kreeg er vier. Sarah B. had er minstens 100, en allemaal rond haar nek he. De trut :)
- Zo van die pin's met Smiley's op. Ik noemde dat njoebiets. (Newbees? New beats?). Maar weet totaal niet hoe dat echt noemde? Ook in fluokleuren.
- Slijm
Liefst om nog met uw vingers in te prutten zodat het scheetgeluiden produceerde. En ge kon het tegen de muur smijten en er dan weer afhalen. Later werden da van die handjes en voetjes aan een koordje. Wijs!
- Flippo's
Hoeft geen verdere uitleg.
Ik kreeg af en toe wel eens een zakje Smith's! Maar hoe dat er mensen waren die kaften vol kregen...?

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik heb ook nog zo'n map volgespaard. Het waren de hotshot flippo's met voetballers op die bij de crocky chips zaten. Heel de familie was toen massaal crocky chips aan het eten om die map vol te krijgen. We waren toen immens ongezond bezig maar de map was wel vol. Ik heb ze dan eens verkocht op een rommelmarkt voor 1 euro ofzo. Weg al het harde verzamelen.

12:24 PM

 
Blogger Bietje said...

Magic bloc of zo: ne grote kubus met vele kleurkes. En de opvolger: zo'n flashy spel met drie cirkels die ge ook nooit in elkaar kreeg...

6:34 PM

 
Blogger DVLMN said...

de Rubicks kubus ofzo.
En bij de flippo-collectie moet ik lachend denken aan de sketch uit In de gloria waar wim opbrouck z'n flippots wil aan de man brengen. LAchen

6:44 PM

 
Blogger freaq said...

De Rubbicub of zo denk ik eerder.

En die smileys, dat was al ten tijde van de New Beat, met The Confetti's en dergelijke :p Er was niks waar ik ooit trotser op was dan op die pins op mijn jeansvestje. Hippe vogel, jadadde!

Ik weet trouwens ook nog de avond toen ik uit de veilige cocon van het huiselijke Radio 2 was getreden, toen ik op mijn kamerke de post verzette en op een lokaal radiostation terechtkwam, dat new beat draaide. En hoe bizar ik dat vond, ik werd er bijna benauwd van, imagine that. De volgende dag heb ik dat dan ook uitvoerig verteld aan mijn ouders, over welke vreemde geluiden ik gehoord had.

Maar om te besluiten: nothing beats good old panini stickers aka voetbalprentjes. ék! ék! ékdubbel! éknie!

11:29 PM

 
Blogger MOLADY said...

en de klappers! die rubberen hodejes die je moest omkeren en dan op de grond gooien waarna ze met een grote KLAP omhoogschoten! In alle maten en kleuren! Ik had zo'n heeel kleintje en dat ging reuze hoog. Ook springballen en jojo's waren bij ons op school in en als je tijdens de springbalrage gewoon op een bank ging zitten ving je er meteen een paar op in je schoot en moest je er dus geen kopen. Het regende ballen!Tijdens de tutten, papflessen en flippo's was ik al een puber en dus niet meer geïnteresseerd.

9:20 AM

 
Anonymous Anonymous said...

TE KOOP AANGEBODEN

Flippots. Twee farden met flippots. Farden om de flippots in te steken.
Flippots. Nog flippots.
Chester La Bomba-flippots.


Dertigduuzd frang.

11:49 AM

 
Blogger ¨*+ m00nfl0wer +*¨ said...

Viel mij vandaag binnen: zo van die doorzichtige bakskes waarda ge dan water in moest doen en dan met twee knopkes ballekes of rinkskes naar doelekes moest schieten(tis omdak nog zo klein was toen dak nu al die verkleinwoordjes gebruik :))

7:47 PM

 

Post a Comment

<< Home