- Having a summer skin -

Thursday, May 11, 2006

Bloesems in de wind

"Mijn beste, lieve studentjes, ik geef jullie vandaag maar een uurtje les".

*Staande ovatie in het auditorium*
Hier ben ik weer met het weer (Sorry Frank voor de plagiaat). Maar ik wordt toch zo happy van die zonnestralen op mijn -nog steeds te bleek naar mijn zin- vel. Eén volledig uur minder les, dat betekent obviously een uur tijd om een beejtje te gaan genieten van de pollen en vliegen en leliebellen in het stadspark. Driewerf hoera voor Prof Vandenbroeck, hoera hoera hoera!

"Ik moet naar een congres..."

*Algemeen medeleven in het auditorium*
De duts, in een doef, naar zweet en verschraalde koffie ruikend lokaal een muffe spreker aanhoren, tekeningskes in de kantlijn zitten maken en reikhalzend uitkijken om die laatste zonnestralen nog mee te pikken vooraleer ze volledig plaats maken voor het donker en de subtiele warmte van een bijna-zomeravond. Ochère Prof Vandenbroeck, ocharm ocharm..

"Hopelijk vinden jullie 't niet al te erg.."

*oooh*
Zo rekening houden met ons, zo bezorgd om ons kennispeil toch maar evenredig te houden met de cursusinhoud. Leve Prof Vandenbroeck, leve leve!

Alas, daar lagen wij niet van wakker. Een frisse Looza Ace en Ice Tea in de pollen en hup richting stadspark. Stadspark van Leuven - stadspark waar men graag en plein public elkaar minnekoost - stadspark waar de middelbareschoolstudentjes verplicht rondjes moeten lopen, mèt het obligate dikkertje rood en hijgend vanachter, slechts sporadisch aangespoord door een 'huuup huupp alléééz go go... dikkertje !!". Stadspark, gedomineerd door de zon, de student, de vliegen en de pollen! Stadspark, met de grand boulevard die ergens een beetje naar het Zuiden van Frankrijk riekt. Stadspark met zijn blauwe regen, zijn jasmijn en zijn treurwilgen. Stadspark met zijn bankjes die al dan niet voorzien zijn van blokkende studenten.

....
Of van proffen die normaal gezien op congressen moeten zitten.

Een lach op zijn gezicht, een arm om een al niet meer zo jonge deerne geslagen, voorzichtjes in haar arm knijpend, zittend in een regen van afwaaiende kerselaarsbloesem...

Het leven kan toch schoon zijn, nietwaar?!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heimwee naar zonnige dagen als student in Gent. Nu heb ik nog altijd zonnige dagen en vertoef ik wel in Gent maar ik word geacht te werken. Minder Vlinder!

7:44 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Waw gij kunt prachtig schrijven zeg !!

8:13 AM

 
Blogger DVLMN said...

Mooi stukkie, jammer van de "onvoorzichtigheden" waar een leraar al eens de muren van oprijdt ;)

maar de inhoud blijft sterk.

5:43 PM

 
Blogger Stijn said...

Wat een mooi eind aan een al even mooi verhaal! ^_^

11:20 AM

 
Blogger Hans said...

grappig hoe je hetzelfde beschrijft als mijzelf, enkele dagen geleden. per toeval gezien, omdat ook ik wel eens 'DE' foto wilde publiceren

groetjes
Hans

10:17 PM

 
Blogger Hans said...

ola!
ik bedoelde vooral de vermelding van de dikkerdjes die op gezette tijdstippen in het stadspark rondtoeren ;).
Joe Speedboat is me enkel van naam bekend... Wel al iets positief van gehoord!
Aanraders : behalve wat in de blogs opduikt : Yalom, Hesse, Per Nilsson (de geur...) en euh... *black-out*.
De naad heb 'k gemist :-(
succes met de blok!
hans

5:45 PM

 

Post a Comment

<< Home