- Having a summer skin -

Saturday, February 25, 2006

Tafels en stoelen langs de kant!

“Mama, we mogen naar ’t Swingpaleis kijken he! He mama! Mamaaa?”

“Wadde?” riep de mama terug.
“Hewel, dat we pas na het Swingpaleis in ons bed moeten he?”.
*gestommel van de trap*
“Ahja, ze mogen kijken. ’t Is vakantie he, volgende week. "
“Ja en het bestaat tien jaar dus ’t zijn feestuitzendingen!”

Hmm, dus dat betekende dat ze nog tot 22 u mochten opblijven. En hell, het Swingpaleis. Nu heb ik de vrijdagavond nooit tijd om naar TV te kijken. En mocht het zich eens voordoen, dan niet het Swingpaleis, oooohnee. De ondraaglijke lichtheid van dat programma irriteert mij al vanaf minuut numero uno met Felice zijn spagaat-sprong. Waarop hij vervolgens naar zijn overigens weinig verhulde danseressen moet kijken om gelijk te zijn met hen in het “draai-de-handjes-rond-elkaar-en-beweeg-je-romp-van-links-naar-rechts.” - bewegingen. En dat is zielig. De enige keer dat ik een fragmentje van die ‘nieuwe afleveringen’ heb gezien, was toen we filmpje gingen kijken met een paar vriendinnen. En juist op de moment dat we de TV aanzetten toch wel opeens niet Get Ready op het scherm verscheen zeker. Get ready! Oeejeah. Dan hebben we toch maar eventjes gekeken. Al was het maar om onszelf nogmaals ervan te overtuigen dat Jimmy homo is.

Maar gisteren dus Swingpaleis. En wat hebben we gezien?

- Roxane. Argh, ik kan die niet zien he. Moest ze daar eens in ‘tha pit” aka de piste gaan staan om Melissa Etheridges “Like the way I do” te verkloten. Gigantisch te verkloten. Inclusief ik-wil-Sergio (en de andere ‘jongens) -eens-met-mijn-charme-van-zijn-stoel-doen-vallen. Wat jammerlijk faalde btw. Sergios gezicht was trouwens grandioos grappig toen ze dat probeerde. Wat dan voor een momentje het Swingpaleis tot iets met een iel heug amusementsgehalte maakte.

- Wouter. U weet wel, die blonde jongen die zwart geworden is. Een greep uit de replieken van het overigens hoogst intelligente babysitkindje van 10 jaar: “EEEIIH, dat is een lelijken he, K.?” tot “Hoe oud denk je dat die is? Hij ziet er pas 15 uit! En dat weet ik want ik heb een neef van 15 en die lijkt erop.”, “Vinde gij dat mooi, K., dienen T-shirt dat ie aanheeft?”

- Jody - que si que no – Bernal. Wahaha, een oorring. Wahaha, overduidelijk zo gay als iets . Felice : “En Jody, zing je het nog steeds, dat liedje?” , “Ja absoluut Felice.” Hij had ook geen andere dan dat ene, me dunkt. En dan de danseressen: met een fluitje! Que si (fwietfwiet) que no (fwietfwiet),…

- Véronique de Cock. met C O C K.

- De danseressen! Less is more, waarschijnlijk. Maar het reduceerde het Swingpaleis wel bijna tot het Stringpaleis. En dat terwijl er nog jonge babysitkindjes kijken. *schudt meewarig het hoofd*.

Hanyway. Eén aflevering per jaar bekijken gaat nog. Maar een tweede keer? *Aargh*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home