- Having a summer skin -

Thursday, February 23, 2006

Baileys en fluimen

"Wàt zei uw ma?" vroeg ik geamuseerd, toen G. met een effen gezicht kwam vragen of ik soms geen jenever of bailey's op mn kot had staan.

"Welja... dat dat goed is tegen de fluimen. En tegen mijn hoest."

*korte stilte* Dat had ik nog nooit gehoord weet u wel. Dat een moeder haar dochter tot drinken wil aanzetten enazo. Maar grappig was het wel... zeker dan de achteloosheid waarmee ze dat vroeg. Mamas weten het beter, that's a fact. En wat mama zegt is zonder twijfel waar ook..

"Maar moet ge dan geen melk met honing drinken, of gewoon een glas water van een goed jaar?" vroeg ik.
"Neen. Melk, dat verergert het nog, naar 't schijnt."
"Hm, maar is Baileys niet iets melkachtig dan? Melk met een smaakje?"
"Jaja misschien wel, maar er zit alcohol in."

Aha.. that's the point!, dacht ik. "Ik zit met een hoestje" herleid tot "laten we lekker K's fles Baileys (waarvan ze verdomd goed wist dat ik die had) opdrinken vanavond!". Maar hup, we waren er nog steeds niet uit. Alcohol en hoest?

"Hu, en dan?"
"Tja, 't is misschien de alcohol die de bacteriën doodt, dunnow? "

Maar dat is nu dus de vraag: waarom zou Baileys begot goed zijn voor de fluimen. Ik versta't niet...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ik ook niet...
maar adem de sfeer van de lente in je omgeving op en die fluimen zuleln vanzlef verdwijnen!
lord cms
http://blog.jeronimo-online.be

9:43 PM

 
Anonymous Anonymous said...

alcohol is goe voor alles!

3:38 PM

 

Post a Comment

<< Home