- Having a summer skin -

Friday, June 09, 2006

Ik krijg een heel apart gevoel vanbinnen..

Geluidsoverlast is zo'n typisch, immer wederkerend verschijnsel in iedere blok-juni-maand. Zit je geconcentreerd de theorieën van Mauss, Favret-Saada, Evans-Pritchard en dergelijke in je kop te stampen, dan vindt de buur er niets beters op dan zijn gras af te rijden. Of bomen om te zagen. Of gaten in de muur te boren. Of met zo'n opzijmaaimachientje de kantjes van het gras en rond de bloemperken af te doen. Nu erger ik mij niet vaak aan die dingen, maar als je overbuur opeens beslist om zijn witte siermuur achterin zijn hof (jaja, u leest het goed, een wit lelijk ding met een kijkgat in) ten eerste af te spuiten met een hogedrukreiniger, ten tweede de verf eraf te schrapen, ten derde het voegsel uit de bakstenen te halen, ten vierde er weer bakstenen opsmijten met nieuwe cement, ten vijfde pleisterplakken aan te brengen.. (en de andere fasen moeten nog komen. En let bovendien op de logica achter het gebeuren, which is completely afwezig). Dat vergezeld van om de vijf minuten een klappeke aka geleuter over 't goei weer met iedereen die voorbij loopt en een muziekzender met enkel marginale muziek (Hoooor je het slaan van mijn hart?? Ik vlieg met jou in een luchtballon! Ik heb je mijn hart mijn liefde gegeven, al wat ik had de kleur van mijn leven! De ouuuude man en de zeeee!) dat tussen alle huizen door weerkaatst en zich door je lichtelijk openstaande raam priemt om de concentratie volledig vaarwel te blazen, dan heb je't wel gehad ze. Dan ga je naar beneden, plant om wat te leren in de tuin. Totdat de buur een nieuw tuinhuisje of whatever wilt zetten, vergezeld van muziek, drilboor, hamergeklop,... . En die fucking duiven met hun roekoe-roekoe. En dat gsm-vogeltje. Argh. Ik wil enkel wat rust! Om het appelblauwzeegroengewijs te zeggen: buurmannen zijn smeerlapperij. En ferm.

(hihi en thumbs up voor het prentje :-D )

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mijn buren vonden het dan altijd nodig om al hun maten uit te nodigen om in de zon te skateboarden. Skateboarden is wel wijs maar het geluid dat die dingen maakt kan na een hele dag best wel eens irritant worden.

7:14 PM

 

Post a Comment

<< Home